Gorzowski Rynek Hurtowy S.A.

strona główna


11 sie
2020

Kontrola sanitarna na targowisku

Przestrzegania obowiązujących ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem epidemii COVID-19 było tematem kontroli, jaką w poniedziałek 10 sierpnia na terenie Gorzowskiego Rynku Hurtowego przeprowadzili pracownicy Wojewódzkiej i Powiatowej Stacji Sanitarno – Epidemiologicznej w Gorzowie Wlkp. we współpracy z Policją.

Akcja miała charakter informacyjno – edukacyjny. W przypadku stwierdzenia nieprawidłowości, właścicieli, pracowników i klientów pouczano o obowiązujących zaleceniach.

W związku ze wzrostem liczby zakażeń koronawirusem wojewoda Lubuski Władysław Dajczak zaapelował do mieszkańców naszego województwa o bezwzględne przestrzeganie zasad sanitarnych, czyli przede wszystkim o zakrywanie ust i nosa, dezynfekcję rąk oraz utrzymywanie dystansu społecznego. Ponadto wojewoda zapowiada wzmożone kontrole służb sanitarnych.

- Sanepid wraz z policją prowadzi obecnie kontrole w sklepach, restauracjach, miejscach użyteczności publicznej czy też pojazdach komunikacji miejskiej. Jednak te kontrole będą jeszcze bardziej intensywne ze względu na zdrowie nas wszystkich. Niestety osoby, które zwracają uwagę ludziom, którzy nie noszą maseczek w pomieszczeniach zamkniętych, spotykają się z agresywną reakcją. Dlatego też będziemy egzekwowali przestrzeganie tych obostrzeń sanitarnych. Wobec osób, które są oporne na noszenie maseczek i przestrzegania rygoru sanitarnego będą stosowane mandaty karne i kary administracyjne – podkreślił wojewoda lubuski.

czytaj więcej


31 lip
2020

Lubisz fasolkę szparagową?

Sezon na fasolkę w pełni. To lekkie, zdrowe warzywo, idealne na letni obiad, przekąskę, czy kolację. Świetnie nadaje się jako samodzielna sałatka lub dodatek m.in. do makaronu.

Fasolka jest świetnym źródłem błonnika, wypełni nam brzuch i sprawi, że długo nie będziemy głodni. Poza tym jest bardzo mało kaloryczna – ok. 30 kcal na 100 gr, zatem możemy ją jeść bez obaw (oczywiście, jeśli tylko nie polejemy jej tłustym sosem lub podamy z toną bułki tartej). Jest świetnym warzywem dla cukrzyków, ponieważ ma niski indeks glikemiczny i nie powoduje skoków cukru we krwi. Fasolka ponadto zawiera spore ilości kwasu foliowego, witaminy C i potasu, a także jest źródłem antyoksydantów w naszej diecie. Z powodzeniem może zastąpić posiłek mięsny w diecie – jej skład białka jest zbliżony do białka, które posiada m.in. wołowina.

Świeżą fasolkę możemy zamrozić i cieszyć się nią, kiedy minie sezon. Należy przed tym ją tylko obrać.

czytaj więcej